Canon EOS450D zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS450D zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,7

heemse 30-11-2010
Geschreven voor: Canon EOS450D zwart

Een erg goede instapcamera met de mogelijkheden van een professionele Canon. De kwaliteit van de opnamen zijn uitstekend en de mogelijkheden die de camera biedt erg breed. Met behulp van de handleiding is het gebruiksgemak ruim voldoende. De vormgeving is vooral voor gebruikers met kleine handen uitstekend. De degelijkheid is, ondanks het gebruik van kunststof,goed.

jsmbijl 04-11-2010
Geschreven voor: Canon EOS450D zwart

Voor het eerst een spiegelreflexcamera gekocht en er geen spijt van gehad. Een topcamera met vele functies. Ik ben nog steeds zoekende en lerende. Op dit moment volg ik een fotografiecursus bij een fotograaf bij ons in de buurt, zodat ik wat meer leer over diafragma/sluitertijden/ISO-waarden, lenzen etc. Voor een beginnende zoals ik heeft deze camera meer dan genoeg in huis, maar ook gevorderden kunnen er goed mee uit de voeten. Ik ben er dan ook erg blij mee!

hj67 16-12-2009
Geschreven voor: Canon EOS450D zwart

Heb deze body een jaar geleden gekocht tezamen met Canon EF-S 17-55mm f2.8 IS USM lens, Canon 70-200mm f4.0 IS USM lens, Canon 580EX II flitser, Gary Fong LightSphere Universal Cloud en - voor een goede stabiliteit - Canon BG-E5 Battery Grip. Bij aankoop heb ik mij laten leiden door het oude adagium dat een body goed moet zijn, maar ondergeschikt is aan de lens en andere toebehoren. Ik gebruik deze combinatie zakelijk voor het fotograferen van - details van - bouwwerken en privé voor het fotograferen van mijn vrouw en (vooral) dochtertje. Deze body kan alles wat (veel) duurdere body's ook kunnen en het gebruiksgemak is hoog. De spotmeting - vereist voor het fotograferen van details en hét verschil met de Canon 1000d - heb ik nog niet op een fout kunnen betrappen. Bij fotograferen van details of portretten, heb ik de camera standaard ingesteld op het grootste diafragma (2.8 of 4.0) en laat ik de camera de sluitertijd berekenen. Bij gebruik van de externe flitser, zet ik de camera op manueel (in de regel wederom grootste diafragma en sluitertijd 1/60 of 1/80) en dan berekent de flitser zelf het benodigde flitslicht, waarbij ik indirect flits om harde schaduwen te voorkomen. De resultaten zijn subliem. De combinatie is relatief gezien niet zwaar en fotograferen uit de hand, ook bij mindere lichtcondities, is vrijwel altijd mogelijk. Een duurdere body kan altijd, maar is niet nodig.

canon.123 25-08-2009
Geschreven voor: Canon EOS450D zwart

De canon 450D is een erg goede camera voor zijn prijs. De camera ligt goed in de hand. Hij is geboud van degelijke materialen. De bediening is erg overzichtelijk, alle knoppen zitten op de goede plaats. De camera bezit een mooie grote heldere zoeker. Het 3 inch lcd scherm is werkelijk fantastisch! De gemaakte foto's zijn mooi van kleur, en erg scherp. Kortom een erg goede camera!

Marius28 08-08-2009
Geschreven voor: Canon EOS450D zwart

Een heerlijke camera, die Canon 450D. Alles is goed te bedienen en de camera is ook niet te groot, ligt goed in de hand en heeft alle relevante mogelijkheden om ook professioneel mee te werken.
Er zijn zeer veel mogelijkheden om objectieven bij te kopen.
Zelf heb ik gekozen voor de volgede 3 objectieven:
a. Tamron AF 18-250mm/ F3.5-6.3 Di-II
b. Tamrom SP AF 90mm/ F2,8 macro
c. Tokina AF 12-24mm/ F4 DX-Pro

drpepper 05-12-2008
Geschreven voor: Canon EOS450D zwart

Heb vorige week de 450D gekocht; mijn eerste spiegelreflex. We hadden eerst zo een compact dingetje 5 Megapixel maar na een jaar werd tie steeds trager waardoor onze kleine in actie maar half in beeld kwam; jammer. De handleiding van de 450D was duidelijk en snapte al snel hoe het werkt. Fijne camera, snel, sterke accu (we hebben wel alvast een 2de besteld omdat we dat ook bij de vorige deden). Ik heb echt een amateur, geen verstand van spegelreflex en wat ze allemaal kunnen. Maar ik ga hier zeker werk van maken (om het te leren). Het is een motiverende camera! Ik heb de 18-55 lens. Moet ik nou ook grotere aanschaffen?
Ik heb nou de ISO en de slutertijd in de smiezen; hoe werkt het nou met het diafragma en de belichting? Het lijkt voor mij allemaal een wiskundige formule waarin al deze factoren samen hangen. Dat maakt volgens mij de perfect foto toch? Graag wat advies en tips.
Richard